El pasado día 7, en el Centro Pignatelli de Zaragoza presenté mi libro acompañado por Chusé Aragües -de Gara d`Edizions- y por dos miembros del Consejo Superior de Lenguas de Aragón: Xavier Giralt y Albert Moragrega. Mi agradecimiento al Centro Pignatelli, lugar de silencio para escuchar y espacio abierto a la palabra humana. Aquí tenéis para vosotros el prólogo, y me reservo para mí en estas vacaciones el silencio. Gracias , amigos. Espero que em creguin si ara, rellevat del càrrec, canto com la mola de Prat de Compte quan ve la nit i li manquen les aigües de la bassa:"Ham-fet- lo- que- ham- pogut, ham- fet- lo-que-ham-poguut, ham- fet- lo- que- ham-poguuuuut..............
PRÒLEG
Arreplego
en estes pàgines tot un seguit de textos: la majoria publicats en
periòdics aragonesos en castellà, per descomptat; d’altres
pronunciats només en català en circumstàncies i mitjans més
propicis, i alguns pocs documents escrits encara que no impresos o
publicats. Però tots referits d'alguna manera al mateix tema o
problema per a ser més precís: al català ,que és la meua llengua,
i a Aragó, que és la meua terra. I tots igualment públics o
d'interès públic, això penso, encara que no hagen estat prou
divulgats. Els merament orals i uns altres no editats es presenten
sota un títol acompanyat d'un asterisc. Dels documents oficials que
publico ací em faig responsable, sense atribuir-me’n en exclusiva
la responsabilitat o l'autoria.

